Семинар по теме: «СИЛА. Собирание Силы» 30-31января 2015 года, г. Екатеринбург

29.12.2015


Человечество живет силой, купается в силе, ест и пьет ее. И при этом мы не знаем не только, как ею управлять, но и как ее просто видеть. Мы видим лишь её проявления в людях, животных или природных процессах…
"СВЯТОЧНАЯ СВОЗНАЯ БЕСЕДА", г.Иваново

29.12.2015


Приглашаем 5 января 2015 года в 12.00 на Святочную свозную беседу. "....Свозными или сборными беседами называли посиделки, приуроченные к Святкам, на которые собирались (свозились) из разных деревень..."
Святки 2016

29.12.2015


Приглашаем отыграть Святки 2016 на Дачи Невских ремесленных палат с 5 по 8 января 2016 г.
Следите за новостями
в наших группах:

Канон праздника преображения господня


Каноны Преображению Господа нашего Иисуса Христа

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Ли́цы изра́ильтестии, невла́жными стопа́ми по́нт Чермны́й и вла́жную глубину́ прогна́вше, вса́дники триста́ты враги́ ви́дяще в не́й погруже́ны, с весе́лием поя́ху: пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Глаго́лы живо́тныя друго́м Христо́с и о Боже́ственнем наказу́я Ца́рствии, рече́: во Мне́ Отца́ позна́йте; Све́том я́ко облиста́я непристу́пным, в ра́дости пою́ще: пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Си́лою язы́к облече́теся, дру́зи ученицы́, чу́дни же бу́дете в бога́тстве и́х, я́ко сла́вы напо́лнитеся, я́ко явлю́ся светле́е со́лнца, облиста́я в ра́дости пою́щих: пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Дне́сь Христо́с, на горе́ Фаво́рстей просия́в я́сно Боже́ственною заре́ю, я́коже обеща́ся, ученико́м обнажи́ зра́к, светоно́сныя же напо́лнившеся Боже́ственныя зари́, в ра́дости поя́ху: пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

И́н. Гла́с 8.

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Моисе́й, на мо́ри проро́чески ви́дев о́блаком и столпо́м дре́вле о́гненным сла́ву Госпо́дню, вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Я́ко ка́менем, те́лом покры́вся, обоже́нием Неви́димаго зря́, Моисе́й Богови́дец взыва́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Ты́ на горе́ зако́нней и на Фаво́рстей ви́ден бы́л еси́ Моисе́ем во мра́це дре́вле, во Све́те же ны́не непристу́пнем Божества́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Лу́к си́льных изнемо́же, и немощству́ющии препоя́сашася си́лою, сего́ ра́ди утверди́ся в Го́споде се́рдце мое́.

Во всего́ Ада́ма обле́кся, Христе́, очерне́вшее, измени́в, просвети́л еси́ дре́вле естество́ и измене́нием зра́ка Твоего́ богосоде́лал еси́.

Столпо́м огнезра́чным и о́блаком дре́вле и́же в пусты́ни Изра́иля ве́дый, дне́сь на горе́ Фаво́рстей неизрече́нно во све́те Христо́с просия́.

И́н.

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, Еди́не Человеколю́бче.

Осеня́ющая сла́ва в се́ни пе́рвее и Моисе́еви бесе́дующи, Твоему́ уго́днику, о́браз бы́сть облиста́вшаго неизрече́нно на Фаво́ре, Влады́ко, Твоего́ преображе́ния.

Совзыдо́ша Ти́, Сло́ве Единоро́дный, вы́шнии апо́стольстии верси́ на го́ру Фаво́рскую, и сопредста́ша Ти́ Моисе́й же и Илия́, я́ко Бо́жия слуги́, Еди́не Человеколю́бче.

Бо́г Сло́во сы́й, ве́сь зе́млен бы́сть, всему́ Божеству́ смеси́в челове́чество во ипоста́си Свое́й, ю́же во двою́ существу́ Моисе́й и Илия́ же ви́деша на горе́ Фаво́ре.

Седа́лен, гла́с 4.

На горе́ Фаво́рстей преобрази́лся еси́, Иису́се, посреде́ Илии́ и Моисе́я прему́дрых, со Иа́ковом, и Петро́м, и Иоа́нном. Пе́тр же, сопребыва́я, сия́ Тебе́ глаго́лаше: добро́ зде́ е́сть сотвори́ти три́ се́ни: еди́ну Моисе́ю, и еди́ну Илии́, и еди́ну Тебе́, Влады́це Христу́. И́же тогда́ Све́т Тво́й си́м возсия́вый, просвети́ ду́ши на́ша.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах сла́вное смотре́ние Твое́, Христе́ Бо́же, я́ко роди́лся еси́ от Де́вы, да от ле́сти изба́виши зову́щия: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Зако́н в Сина́и писа́нием вообража́я, Христе́ Бо́же, во о́блаце, и огни́, и мра́це, и в ви́хре яви́лся еси́ носи́м: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Да уве́риши сла́вное строе́ние Твое́, Христе́ Бо́же, я́ко Сы́й пре́жде ве́к и То́йже на о́блаце восхожде́ние положи́вый, на Фаво́ре неизрече́нно просия́л еси́.

Соглаго́люще, предстоя́ху раболе́пно Тебе́, Влады́це Христу́, к ни́мже па́рою огня́ и мра́ка и то́нким хла́дом бесе́довал еси́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Возвеща́ху сла́вное Креста́ ра́ди Твоего́, на Фаво́р прише́дше, и́же во огни́ Тя́ и купине́ дре́вле предви́девый Моисе́й и взя́тый на колесни́це о́гненней Илия́, Христе́.

И́н.

Ирмо́с: Из пло́ти Твоея́ лучи́ Божества́ /исхожда́ху проро́ком и апо́столом. Те́м нача́льницы, пою́ще, взыва́ху: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

И́же купину́ сохрани́вый неврежде́ну, прикосну́вшуюся огню́, Моисе́ю богосия́нную пло́ть показа́л еси́, Влады́ко, пою́щему: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Скры́ся заре́ю Божества́ чу́вственное со́лнце, я́ко на горе́ Фаво́ре ви́дев Тя́ преобразу́ющася, Иису́се мо́й: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

О́гнь, не опаля́я ве́щи теле́сныя, ви́ден бы́сть невеще́ствен, я́коже Моисе́ю и апо́столом яви́лся еси́, Илии́ же, Влады́ко, еди́н от двою́, во дву́ соверше́нну естеству́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: От све́та пресеки́й перворо́дный све́т, я́ко во све́те дела́ пою́т Тя́, Христе́, Соде́теля, во све́те Твое́м пути́ на́ша напра́ви.

Пред лице́м Твои́м го́ры уклони́шася, све́т бо и пред нога́ми неботе́чныя лучи́, Христе́, со́лнца прии́де, зра́к зе́млен я́ко прия́ти благоволи́л еси́.

Се́ Спа́с, – вопия́ху Моисе́й и Илия́ ученико́м, на горе́ святе́й Фаво́рстей оглаша́емым, – Христо́с, Его́же дре́вле провозвести́хом Су́щаго Бо́га.

Неизме́нное естество́, челове́ческому приме́шся, оби́льно невеще́ственнаго Божества́ Све́т изобнажи́в апо́столом, неизрече́нно возсия́.

Тя́, присносу́щное сия́ние, во Оте́честей сла́ве ученицы́ я́ко ви́девше возсия́вша, Христе́, Тебе́ вопия́ху: во све́те Твое́м пути́ на́ша напра́ви.

И́н.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тьма́, окая́ннаго? Но обрати́ мя́ и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Вети́йствующий язы́к Твоего́ вели́чества не мо́жет веща́ти: я́ко бо, Держа́й живо́т и сме́ртию Влады́й, предста́вил еси́ на Фаво́рстей горе́ Моисе́я и Илию́, свиде́тельствующия Твое́ Божество́.

И́же рука́ми неви́димыми созда́в по о́бразу Твоему́, Христе́, челове́ка, началообра́зную Твою́ в созда́нии добро́ту показа́л еси́, не я́ко во о́бразе, но я́ко Са́м Сы́й по существу́, Бо́г бы́л еси́ и Челове́к.

Сраствори́вся неслия́нно, у́гль горя́щ показа́л еси́ на́м Божества́, попаля́ющ у́бо грехи́, ду́ши же просвеща́ющ, на Фаво́рстей горе́, Моисе́я со Илие́ю, ученико́в же старе́йшия удиви́л еси́.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Внегда́ скорбе́ти ми́, возопи́х ко Го́споду, и услы́ша мя́ Бо́г спасе́ния моего́.

Сия́ния па́че со́лнца Све́т ясне́йший, Спа́с, просия́в на Фаво́ре, на́с просвети́л е́сть.

Возше́д на го́ру Фаво́рскую, преобрази́лся еси́, Христе́, и, ле́сть всю́ омрачи́в, на́с просвети́л еси́.

Тя́ Бо́га позна́вше сла́внии апо́столи, на Фаво́ре же, Христе́, уди́вльшеся, коле́на преклони́ша.

И́н.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, /и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, /к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Я́ко ве́лие и стра́шное узре́ся виде́ние дне́сь: с небесе́ у́бо чу́вственное, от земли́ же несравне́нное облиста́ Со́лнце пра́вды мы́сленное на горе́ Фаво́рстей.

Пре́йде у́бо се́нь зако́нная, изнемо́гшая, прии́де же я́ве Христо́с и́стина, – Моисе́й возопи́, на Фаво́ре ви́дев Твое́ Божество́.

Сто́лп о́гненный – Христа́ преобразу́ющася, о́блак же – я́ве благода́ть Ду́ха, осени́вшую на Фаво́ре, предсказа́ша явле́ннейше.

Конда́к, гла́с 7.

На горе́ преобрази́лся еси́, и я́коже вмеща́ху ученицы́ Твои́, сла́ву Твою́, Христе́ Бо́же, ви́деша, да егда́ Тя́ у́зрят распина́ема, страда́ние у́бо уразуме́ют во́льное, ми́рови же пропове́дят, я́ко Ты́ еси́ вои́стинну О́тчее сия́ние.

И́кос:

Воста́ните, лени́вии, и́же всегда́ ни́зу пони́кшии в зе́млю души́ моея́ по́мыслы, возми́теся и возвы́ситеся на высоту́ Боже́ственнаго восхожде́ния. Притеце́м к Петру́ и к Зеведе́евым и вку́пе со о́неми Фаво́рскую го́ру дости́гнем, да ви́дим с ни́ми сла́ву Бо́га на́шего, гла́с же услы́шим, его́же свы́ше слы́шаша и пропове́даша О́тчее сия́ние.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Авраа́мстии иногда́ в Вавило́не о́троцы пе́щный пла́мень попра́ша, пе́сньми взыва́юще: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Облиста́вшеся Све́том непристу́пныя сла́вы на Фаво́рстей горе́, апо́столи Христу́ вопия́ху: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Сия́нием Боже́ственнаго шу́ма, и росода́тельным о́блаком, Христе́, и заре́ю Твое́ю наслажда́еми, апо́столи поя́ху: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

В непристу́пном Све́те, я́ко ви́де Тя́ Пе́тр, на Фаво́рстей горе́ облиста́вша, Христе́, возопи́: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

С Нача́льником жи́зни Христо́м су́ще, де́ти Зеведе́евы, я́ко испусти́ зра́ка Све́т, возгреме́ша: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

И́н.

Ирмо́с: О́троцы евре́йстии в пещи́ попра́ша пла́мень дерзнове́нно и на ро́су о́гнь преложи́ша, вопию́ще: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Ны́не ви́дена бы́ша апо́столом неви́димая Божества́ во пло́ти, на горе́ Фаво́рстей облиста́вша, вопию́щим: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Ужасо́шася стра́хом, уди́вльшеся благоле́пию Боже́ственнаго Ца́рства, на горе́ Фаво́рстей апо́столи, вопию́ще: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Ны́не неуслы́шанная услы́шана бы́ша: без отца́ бо Сы́н от Де́вы Оте́ческим гла́сом сла́вно свиде́тельствуется, я́ко Бо́г и Челове́к То́йже во ве́ки.

Положе́нием не бы́л еси́ Вы́шняго, существо́м же Сы́н возлю́блен, пре́жде Сы́й, на́м прибли́жился еси́ непрело́жно: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В Вавило́не о́троцы, Боже́ственною распала́еми ре́вностию, мучи́теля и пла́мене преще́ние му́жески попра́ша и, посреде́ огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Манове́нием вся́ нося́й, нога́ми пречи́стыми на го́ру взы́де Фаво́рскую Христо́с, на не́йже па́че со́лнечныя лучи́ облиста́ лице́м, и́же зако́ну старе́йшия и благода́ти показа́ пою́щия: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Непристу́пною сла́вою на горе́ я́влься неизрече́нно Фаво́рстей, неодержи́мый и незаходи́мый Све́т, О́тчее сия́ние, тва́рь уясни́в, челове́ки обожи́, пою́щия: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Священноле́пно стоя́ще Моисе́й же и Илия́ на горе́ Фаво́ре, Боже́ственныя начерта́ние я́сно ипоста́си ви́девше, Христа́, во Оте́честей облиста́вша сла́ве, воспева́ху: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

И́же во зра́це Боже́ственнаго ра́ди явле́ния лице́ просла́вися иногда́ Моисе́ово, Христо́с же, я́ко ри́зою, Све́том и сла́вою одева́ется, Све́та бо самоде́телен Сы́й, озаря́ет пою́щия: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

От светоро́дна о́блака Христа́ ученицы́ объя́та зря́ще на Фаво́ре и ни́цы на зе́млю па́дше, у́м просве́щше, со Отце́м Сего́ поя́ху и Ду́хом: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

И́н.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель Богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны, сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Услы́шавше, Влады́ко, от Отца́ свиде́тельствуема, и я́ко челове́ческа тверде́йша зра́ка зре́ти лица́ Твоего́ блиста́ния не терпя́ще, Твои́ ученицы́ на зе́млю ни́ц па́даху, со стра́хом пою́ще: свяще́нницы, благослови́те, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Ца́рствующим еси́ Ца́рь прекра́сен и и́же всю́ду владя́щим Госпо́дь си́лен, Блаже́н и во све́те живы́й непристу́пнем, Ему́же ученицы́ уди́вльшеся, Моисе́й же и Илия́ вопия́ху: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Я́ко Не́бом владу́щему, и земле́ю госпо́дствующему, и над преиспо́дними о́бласть иму́щему, Христе́, предста́ша Ти́: от земли́ у́бо – апо́столи, я́ко с Небесе́ же – Фесви́тянин Илия́, Моисе́й же – от ме́ртвых, пою́ще согла́сно: лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Уны́ние ражда́ющия печа́ли на земли́ оста́виша апо́столов избра́ннии, Человеколю́бче, я́ко Тебе́ после́доваша, ко и́же от земли́ преложе́нию Боже́ственнаго жития́. Те́мже и, по достоя́нию Твоего́ Богоявле́ния улучи́вше, поя́ху: лю́дие, превозноси́те Его́ во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Рождество́ Твое́ нетле́нно яви́ся: Бо́г из боку́ Твое́ю про́йде, я́ко Плотоно́сец яви́ся на земли́ и с челове́ки поживе́. Тя́, Богоро́дице, те́м вси́ велича́ем.

Припе́в: Велича́й, душе́ моя́, на Фаво́ре преобрази́вшагося Го́спода.

Ужа́сни но́вым светоли́тием внеза́пу ученицы́ осве́щшеся, дру́г дру́га зря́ху, уди́вльшеся же и к земли́ прекло́ньшеся, Тебе́, Влады́це все́х, поклони́шася.

Шу́м из о́блака посыла́шеся богогла́сен, известву́я чу́до: Оте́ц бо Све́тов, – Се́й е́сть Сы́н Мо́й возлю́бленный, – апо́столом вопия́ше: того́ послу́шайте.

Но́вая ви́девше и пресла́вная, гла́с Оте́ческий внуши́вше, на Фаво́ре Словесе́ слуги́, изображе́ние Первообра́знаго, Се́й е́сть, – вопия́ху, – Спа́с на́ш.

О́бразе непреме́нный Су́щаго, недви́жиме, печа́ть неизме́нна, Сы́не, Сло́ве, му́дросте и мы́шце, десни́це Вы́шняго, Си́ло, Тя́ воспева́ем со Отце́м же и Ду́хом.

И́н.

Ирмо́с: Устраши́ся вся́к слу́х неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния, я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти, от деви́ческаго чре́ва бы́в Челове́к. Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Да Твое́ пока́жеши я́ве неизрече́нное второ́е сни́тие, я́ко да Вы́шний Бо́г яви́шися, стоя́ посреде́ бого́в, апо́стол на Фаво́ре, Моисе́я же и Илию́, неизрече́нно осия́л еси́. Те́мже вси́ Тя́, Христе́, велича́ем.

Прииди́те, Мне́ покори́теся, лю́дие, возше́дше на го́ру святу́ю пренебе́сную, невеще́ственно ста́нем во гра́де Жива́го Бо́га и у́зрим мы́сленно Божество́ невеще́ственное, Отца́ и Ду́ха, в Сы́не Единоро́днем облиста́ющее.

Привле́кл еси́ любо́вию мя́, Спа́се, и премени́л еси́ Боже́ственным Твои́м жела́нием, но попали́ огне́м невеще́ственным грехи́ моя́ и насы́титися Твоея́ пи́щи сподо́би, да, обое́ игра́я, велича́ю, Бла́же, вели́чия Твоя́.

Свети́лен:

Све́те неизме́нный, Сло́ве, Све́та Отца́ нерожде́нна, в явле́ннем све́те Твое́м, дне́сь на Фаво́ре Све́т ви́дехом Отца́, Све́т и Ду́ха, Све́том наставля́ющаго всю́ тва́рь.

www.akafistnik.ru

Канон Преображению Господню

Праздник Преображения Господня называют также Второй или Яблочный Спас. Этот двунадесятый праздник всегда отмечается 19 августа (6 августа по старому стилю) и имеет один день предпразднества (18 августа) и семь дней попразднества (с 20 по 26 августа). Отдание праздника совершается 26 августа. Преображение Господне всегда бывает в дни Успенского поста. Устав разрешает в этот день вкушать пищу с рыбой. В этот день верующие приносят в храм яблоки и виноград, чтобы освятить первые плоды нового урожая. 

——————————————————————

Общее начало и конец всем канонам →Порядок чтения по уставу——————————————————————

Тропарь, глас 7-й

Преобразивыися на горе Христе Боже, показав учеником Своим славу Свою, якоже можааху. Да возсияет и нам грешным свет Твой присносущныи, молитвами Богородицы, Светодавче слава Тебе. 

Канон, глас 4-й 

Песнь 1. Ирмос

Лицы израилевы немокреными ногами, понта чермнаго морскую глубину прошедше. Всадники тристаты враги зрящи в ней погружены, в радости пояху, поем Богу нашему, яко прославися.

Запев: Слава Господи Преображению Твоему (поклон).

Глаголы животныя другом Христос, и о божественем наказуя Царствии, рече, во Мне Отца познайте, светом яко облистая неприступным, в радости поюще, поем Богу нашему, яко прославися.

Запев. (Повторяем стих).

Слава. Силою язык облечетеся друзи и ученицы, чудни же будете в богатстве их, яко славы наполнитеся, яко явлюся светлее солнца облистая, в радости поюще, поем Богу нашему, яко прославися.

И ныне. Днесь Христос на горе Фаворстей просияв, ясно божественою зарею якоже обещася, учеником обнажая зрака. Лученосныя же наполньшеся божественыя зари, в радости пояху, поем Богу нашему, яко прославися.

Катавасия: Сохрани от бед рабы Своя Милостиве, яко усердно к Тебе прибегаем к милостивому Избавителю и всех Владыце Господу Исусу (поклон). Господи помилуй (3 раза с поклонами). 

Песнь 3. Ирмос

Лук сильных изнеможе, а немощнии препоясашася силою. Сего ради возвеселися о Господе сердце мое.

Запев. Во всего Адама облекся Христе, очерневшее изменив просветил еси древле естество, изменением зрака Твоего богосоделал еси.

Запев. (Повторяем стих).

Слава. Столпом огнезрачным, и облаком древле, иже в пустыни Израиля ведыи, днесь на горе Фаворстей, неизреченно во свете Христос просия.

И ныне. (Повторяем стих). Катавасия.

Слава, и ныне. Седален, глас 4-й. Человеческое пременение, еже со славою Твоею Спасе на вторем и страшнем Твоем пришествии показав, на горе Фаворстей преобразися: Илия и Моисей глаголаста с Тобою, и три от ученик спризва, и видевше славу Владыко блистания Твоего ужасошася. Иже тогда сим свет Свой осиявыи, просвети душа наша. 

Песнь 4. Ирмос

Услышах славное смотрение Твое Христе Боже, яко родися от Девы, да от лести избавиши вопиющия Ти, слава силе Твоей Господи.

Запев. Закон в Синаи писанием воображая Христе Боже, во облаце и огни и мраце, и в вихре явился еси носим, слава силе Твоей Господи.

Запев. Да увериши славное смотрение Свое Христе Боже, яко сыи прежде век, и Той же на облаце восхождение положь, на Фаворе неизреченно просиял еси.

Слава. Соглаголюще предстояху, раболепно Тебе Владыце Христу, к ним же парою огня и мрака, и тонким хладом беседовал еси, слава силе Твоей Господи.

И ныне. Возвещаху славное Креста ради Твоего, на Фавор пришедша, иже во огни Тя и купине древле, предвиде Моисей, и взятыи на колеснице огненей Илия, Христе. Катавасия. 

Песнь 5. Ирмос

Иже от света отгнавыи первородную пагубу, яко во свете дела поют Тя Христе Содетеля, во свете Твоем пути наша направи.

Запев. Пред лицем Ти горы уклонишася, свет бо и пред ногама, неботечныя лучи Христе Солнце прииде, зрак землен яко прияти благоволил еси.

Запев. Се Спас, вопияху Моисей и Илия учеником, на горе святей Фаворстей оглашаемым, Христос, Его же древле провозвестихом сущаго Бога.

Слава. Неизменное естество, человеческому примешься, обильно невещественаго Божества, свет изобнажив апостолом, неизреченно восия.

И ныне. Тя невещественое сияние во Отечестей славе, ученицы яко видевше восиявша Христе, Тебе вопияху, во свете Твоем пути наша направи. Катавасия. 

Песнь 6. Ирмос

Внегда скорбети ми, возопих ко Господу, и услыша мя Бог спасения моего.

Запев. Сияния паче солнца, свет яснейшии, Спас просия на Фаворе, нас просветил есть.

Запев. (Повторяем стих).

Слава. Возшед на гору Фаворскую, преобразися Христе, и лесть всю омрачив, нас просветил еси.

И ныне. Тя Бога познавше славнии апостоли, на Фаворе же Христе удивльшеся, колени преклониша. Катавасия.

Слава, и ныне. Кондак, глас 7-й. На горе преобразися, якоже вмещаху ученицы Твои, славу Твою Христе Боже видевше. Да егда Тя узрят распинаема, страсть убо разумеют вольную, мирови же проповедят, яко Ты еси воистину Отчее сияние.

Икос. Востаните ленивии, иже всегда низу поникшии в землю, души моея помыслы, возмитеся и возвыситеся на высоту божественаго восхождения: притецем к Петру и к Зеведеовыма, и вкупе со онеми Фаворскую гору достигнем, да видим с ними славу Бога нашего, гласа же услышим, иже свыше слышаша, и проповедаша Отчее сияние. 

Песнь 7. Ирмос

Авраамския древле в Вавилоне дети, пещныи пламень попраша, и воспевающе пояху, отец наших Боже благословен еси.

Запев. Облиставшеся светом неприступныя славы, на Фаворстей горе апостоли, Христови вопияху, отец наших Боже благословен еси.

Запев. Сиянием божественаго шума, и росодательным облаком Христе, и зарею Твоею наслаждаеми, апостоли пояху, отец наших Боже благословен еси.

Слава. В неприступне свете, яко виде Тя Петр, на Фаворстей горе облиставша Христе, возопи, отец наших Боже благословен еси.

И ныне. С начальником жизни Христом суще, дети Зеведеовы, яко испусти зрак света, возгремеша, отец наших Боже благословен еси. Катавасия. 

Песнь 8. Ирмос

Иже в Вавилоне дети, божественою опаляеми ревностию, мучителя и пламень прещение мужески попраша, и посреди огня ввержени, орошаеми пояху, благословите вся дела Господня Господа.

Запев. Мановением вся носяи, ногама пречистыма, на гору взыде Христос, на ней же паче солнечныя лучи облиста лицем, иже закону старейшыя и благодати, показа поющия, благословите вся дела Господня Господа.

Запев. Неприступною славою, на горе явлься неизреченно Фаворстей, неодержимыи и незаходимыи Свет, Отчее сияние, тварь уяснив, человеки обожи поющия, благословите вся дела Господня Господа.

Запев. Священнолепно стояще, Моисей же и Илия на горе Фаворе, божественаго начертания ясно состав видевше Христа, во отечестей облиставша славе, воспеваху, благословите вся дела Господня Господа.

Слава. Иже во мраце божественаго ради явления, лице прославися иногда Моисеово: Христос же яко ризою светом и славою одевается. Свет бо самодетелен сыи, озаряет поющия, благословите вся дела Господня Господа.

И ныне. От светородна облака, Христа ученицы носима, зряще на Фаворе, и ницы на землю падше, ум просвещьше, со Отцем Сего пояху и Духом, благословите вся дела Господня Господа. Катавасия. 

Песнь 9. Ирмос

Рожество Ти нетленно явися, Бог из боку Твоею пройде, плотоносец яко явися на земли, и с человеки поживе. Тем Тя Богородице вси величаем.

Запев с поклоном. Ужасни новым светолитием, внезапу ученицы освещьшеся, друг друга зряху: удивльшежеся, и к земли преклоньшеся, Тебе Владыце всех поклонишася.

Запев. Шум из облака посылашеся богогласен, извествуя чудо: Отец бо светом, Сей есть Сын возлюбленныи Мой, апостолом вопияше, Того послушайте.

Слава. Новая видевше и преславная, глас Отеческии внушивше, на Фаворе словесе слуги, от из преображения первообразнаго, Сей есть вопияху Спас наш.

И ныне. Образе непременныи сущаго, недвижима печать, неизменне Сыне, Слове, мудросте и мышце, деснице, Вышняго сило, Тя воспеваем со Отцем же и Духом. Катавасия.

Задостойник: Рожество Ти нетленно явися, Бог из боку Твоею пройде, плотоносец яко явися на земли, и с человеки поживе. Тем Тя Богородице вси величаем. (Поклон земной).

Отпуст: Преобразивыися во славу велелепную на горе Фаворстей пред ученики Своими, Господи Исусе Христе Сыне Божии, молитв ради пречистыя Твоея Матере, и святых славных и всехвальных апостол, и всех святых, помилуй и спаси нас, яко Благ и Человеколюбец. Аминь.

ruvera.ru

Канон Преображению Господню

Песнь 1

Ирмос: Лицы израильтестии, невлажными стопами понт Чермный и влажную глубину прогнавше, всадники тристаты враги видяще в ней погружены, с веселием пояху: поим Богу нашему, яко прославися.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Глаголы животныя другом Христос, и о Божественнем наказуя Царствии, рече: во Мне Отца познайте; Светом яко облистая неприступным, в радости поюще: поим Богу нашему, яко прославися. (Дважды.)

Слава: Силою язык облечетеся, друзи ученицы, чудни же будете в богатстве их, яко славы наполнитеся, яко явлюся светлее солнца, облистая в радости поющих: поим Богу нашему, яко прославися.

И ныне: Днесь Христос, на горе Фаворстей просияв ясно Божественною зарею, якоже обещася, учеником обнажи зрак; светоносныя же наполнившеся Божественныя зари, в радости пояху: поим Богу нашему, яко прославися.

Песнь 3

Лук сильных изнеможе, и немощствующии препоясашася силою, сего ради утвердися в Господе сердце мое.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Во всего Адама облекся, Христе, очерневшее, изменив, просветил еси древле естество и изменением зрака Твоего богосоделал еси. (Дважды.)

Слава: Столпом огнезрачным, и облаком древле, Иже в пустыне Израиля ведый, днесь на горе Фаворстей неизреченно во свете Христос просия.

И ныне: Столпом огнезрачным и облаком древле Иже в пустыне Израиля ведый, днесь на горе Фаворстей неизреченно во свете Христос просия.

Господи, помилуй (трижды).

Седален, глас 4-й

На горе Фаворстей преобразился еси, Иисусе, посреде Илии и Моисея премудрых, со Иаковом, и Петром, и Иоанном. Петр же, сопребывая, сия Тебе глаголаше: добро зде есть сотворити три сени, едину Моисею, и едину Илии, и едину Тебе, Владыце Христу. Иже тогда Свет Твой сим возсиявый, просвети души наша.

Слава, и ныне, тойже.

Песнь 4

Услышах славное смотрение Твое, Христе Боже, яко родился еси от Девы, да от лести избавиши зовущия: слава силе Твоей, Господи.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Закон в Синаи писанием воображая, Христе Боже, во облаце, и огни, и мраце, и в вихре явился еси носим: слава силе Твоей, Господи.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Да увериши славное строение Твое, Христе Боже, яко Сый прежде век и Тойже на облаце восхождение положивый, на Фаворе неизреченно просиял еси.

Слава: Соглаголюще, предстояху раболепно Teбе, Владыце Христу, к нимже парою огня и мрака и тонким хладом беседовал еси: слава силе Твоей, Господи.

И ныне: Возвещаху славное Креста ради Твоего, на Фавор пришедше, иже во огни Тя и купине древле предвидевый Моисей и взятый на колеснице огненней Илия, Христе.

Песнь 5

От света пресекий первородный свет, яко во свете дела поют Тя, Христе, Содетеля, во свете Твоем пути наша направи.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Пред лицем Твоим горы уклонишася; свет бо и пред ногами неботечныя лучи, Христе, солнца прииде, зрак землен яко прияти благоволил еси.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Се Спас, − вопияху Моисей и Илия учеником, на горе святей Фаворстей оглашаемым, – Христос, Егоже древле провозвестихом Сущаго Бога.

Слава: Неизменное естество, человеческому примешся, обильно невещественнаго Божества Свет изобнажив апостолом, неизреченно возсия.

И ныне: Тя, присносущное сияние, во Отечестей славе ученицы яко видевше возсиявша, Христе, Тебе вопияху: во свете Твоем пути наша направи.

Песнь 6

Внегда скорбети ми, возопих ко Господу, и услыша мя Бог спасения моего.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Сияния паче солнца Свет яснейший, Спас, просияв на Фаворе, нас просветил есть. (Дважды.)

Слава: Возшед на гору Фаворскую, преобразился еси, Христе, и, лесть всю омрачив, нас просветил еси.

И ныне: Тя Бога познавше славнии апостоли, на Фаворе же, Христе, удивльшеся, колена преклониша.

Кондак, глас 7-й

На горе преобразился еси, и якоже вмещаху ученицы Твои, славу Твою, Христе Боже, видеша, да егда Тя узрят распинаема, страдание убо уразумеют вольное, мирови же проповедят, яко Ты еси воистинну Отчее сияние.

Икос

Востаните, ленивии, иже всегда низу поникшии в землю, души моея помыслы, возмитеся и возвыситеся на высоту Божественнаго восхождения. Притецем к Петру и к Зеведеевым, и вкупе со онеми Фаворскую гору достигнем, да видим с ними славу Бога нашего, глас же услышим, егоже свыше слышаша, и проповедаша Отчее сияние.

Песнь 7

Авраамстии иногда в Вавилоне отроцы пещный пламень попраша, песньми взывающе: отец наших Боже, благословен еси.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Облиставшеся Светом неприступныя славы на Фаворстей горе, апостоли Христу вопияху: отец наших Боже, благословен еси.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Сиянием Божественнаго шума и росодательным облаком, Христе, и зарею Твоею наслаждаеми, апостоли пояху: отец наших Боже, благословен еси.

Слава: В неприступном Свете, яко виде Тя Петр, на Фаворстей горе облиставша, Христе, возопи: отец наших Боже, благословен еси.

И ныне: С Начальником жизни Христом суще, дети Зеведеевы, яко испусти зрака Свет, возгремеша: отец наших Боже, благословен еси.

Песнь 8

В Вавилоне отроцы, Божественною распалаеми ревностию, мучителя и пламене прещение мужески попраша, и, посреде огня ввержени, орошаеми, пояху: благословите, вся дела Господня, Господа.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Мановением вся носяй, ногами пречистыми на гору взыде Фаворскую Христос, на нейже паче солнечныя лучи облиста лицем, иже закону старейшия и благодати показа поющия: благословите, вся дела Господня, Господа.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Неприступною славою на горе явлься неизреченно Фаворстей, неодержимый и незаходимый Свет, Отчее сияние, тварь уяснив, человеки обожи, поющия: благословите, вся дела Господня, Господа.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Священнолепно стояще Моисей же и Илия на горе Фаворе, Божественныя начертание ясно Ипостаси видевше, Христа, во Отечестей облиставша славе, воспеваху: благословите, вся дела Господня, Господа.

Слава: Иже во зраце Божественнаго ради явления лице прославися иногда Моисеово, Христос же, яко ризою, Светом и славою одевается, Света бо самодетелен Сый, озаряет поющия: благословите, вся дела Господня, Господа.

И ныне: От светородна облака Христа ученицы объята зряще на Фаворе и ницы на землю падше, ум просвещше, со Отцем Сего пояху и Духом: благословите, вся дела Господня, Господа.

Песнь 9

Припев: Величай, душе моя, на Фаворе преобразившагося Господа.

Ирмос: Рождество Твое нетленно явися: Бог из боку Твоею пройде, яко Плотоносец явися на земли и с человеки поживе. Тя, Богородице, тем вси величаем.

Ужасни новым светолитием внезапу ученицы освещшеся, друг друга зряху, удивльшеся же и к земли преклоньшеся, Тебе, Владыце всех, поклонишася.

Шум из облака посылашеся богогласен, извествуя чудо: Отец бо Светов, − Сей есть Сын Мой Возлюбленный, – апостолом вопияше: Того послушайте.

Новая видевше и преславная, глас Отеческий внушивше, на Фаворе Словесе слуги, изображение Первообразнаго, Сей есть, − вопияху, – Спас наш.

Образе непременный Сущаго, недвижиме, печать неизменна, Сыне, Слове, Мудросте и мышце, деснице Вышняго, Сило, Тя воспеваем со Отцем же и Духом.

Светилен

Свете неизменный, Слове, Света Отца нерожденна, в явленнем свете Твоем, днесь на Фаворе Свет видехом Отца, Свет и Духа, Светом наставляющаго всю тварь. (Трижды.)

***

Читайте также:

Акафист Преображению Господню

Молитвы Преображению Господню

С каждым днём на сайт molitvoslov.today заходит всё больше и больше людей. Он для этого и создавался: в конечном итоге стать самым популярным и полным в рунете собранием молитв, акафистов, канонов и изображений икон. Но для развития ресурса нужны средства: ежегодное продление домена, оплата хостинга и услуг авторов статей. Обвешивать же сайт рекламой, как новогоднюю ёлку, совсем не хочется. Поэтому маленькая просьба ко всем кто долистал страницу до этого места и кому понравился molitvoslov.today: буду благодарен любой финансовой помощи на его развитие. Мир Вам!

molitvoslov.today

Преображение Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа.

Преобразился еси́ на горе́, Христе́ Бо́же,/ показа́вый учеником Твои́м сла́ву Твою́,/ я́коже можа́ху, / да возсияет и нам, грешным, / Свет Твои́ присносу́щный/ моли́твами Богоро́дицы,/ Светода́вче, сла́ва Тебе́.

Канон кир Иоа́нна, глас 8.

Песнь 1

Ирмо́с: Воду проше́д, я́ко су́шу, / и египетскаго зла избежав, / изра́ильтянин вопияше:/ Изба́вителю и Бо́гу на́шему поим.

Моисе́й, на мо́ри пророчески ви́дев / облаком и столпом дре́вле огненным сла́ву Господню, вопияше:/ Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

И́ко ка́менем, те́лом покрывся, / обоже́нием Неви́димаго зря, Моисе́й Богови́дец взыва́ше: / Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Ты на горе́ законнеи́ и на Фаво́рстей / ви́ден был еси́ Моисе́ем во мра́це дре́вле, / во Све́те же ны́не непристу́пнем Божества́.

Песнь 3

Ирмо́с: Небе́снаго круга Верхотво́рче, Го́споди,/ и Це́ркве Зиждителю, / Ты мене́ утверди в любви Твое́й, / жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, / Еди́не Человеколюбче.

Осеняющая сла́ва в се́ни пе́рвее и Моисе́еви бесе́дующи, Твоему́ угоднику,/ образ бысть облиста́вшаго неизрече́нно / на Фаворе, Владыко, Твоего́ преображе́ния.

Совзыдо́ша Ти, Слове Единородный,/ вышнии апо́стольстии вереи́ на го́ру Фаворскую,/ и сопредста́ша Ти Моисе́й же и Илия, я́ко Бо́жия слуги, Еди́не Человеколюбче.

Бог Слово сый, весь зе́млен бысть, / всему Божеству смеси́в челове́чество во ипоста́си Свое́й, / юже во двою существу Моисе́й и Илия же ви́деша на горе́ Фаворе.

Седа́лен, глас 4.

На горе́ Фаво́рстей преобрази́лся еси́, Иису́се,/ посреде́ Илии́ и Моисе́я прему́дрых, со Иа́ковом, и Петром, и Иоа́нном. / Петр же, сопребыва́я, сия Тебе́ глаго́лаше:/ добро зде есть сотвори́ти три се́ни: / еди́ну Моисе́ю, и еди́ну Илии́, и еди́ну Тебе́, Владыце Христу́. / Иже тогда́ Свет Твои́ сим возсиявый, просвети́ ду́ши на́ша.

Сла́ва, и ны́не, то́йже.

Песнь 4

Ирмо́с: Изпло́ти Твое́й лучи́ Божества́ / исхожда́ху пророком и апостолом./ Тем нача́льницы, по́юще, взыва́ху: / сла́ва си́ле Твое́й, Господи.

И́же купину сохрани́вый неврежде́ну, прикоснувшуюся огню, / Моисе́ю богосиянную плоть показал еси́, Владыко, поющему:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Скрыся зарею Божества́ чувственное солнце,/ я́ко на горе Фаворе видев Тя преобразу́ющася, Иису́се мои́:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Огнь, не опаляя ве́щи теле́сныя, виден бысть невеще́ствен, / я́коже Моисе́ю и апостолом яви́лся еси́, Илии́ же, Владыко,/ еди́н от двою, во дву соверше́нну естеству́.

Песнь 5

Ирмо́с: Вску́ю мя отринул еси́/ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, / и покрыла мя есть чуясда́я тьма, окаяннаго?/ Но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х/ пути́ моя напра́ви, молюся.

Вети́йствующий язык Твоего́ вели́чества не может веща́ти: / я́ко бо, Держа́й живо́т и сме́ртию Владый, / представил еси́ на Фаво́рстей горе́ Моисе́я и Илию, / свиде́тельствующия Твое́ Божество.

И́же рука́ми невидимыми созда́в по образу Твоему́, Христе́, челове́ка, / началообра́зную Твою́ в созда́нии доброту показа́л еси́, / не я́ко во образе, но я́ко Сам Сый по существу́,/ Бог был еси́ и Челове́к.

Сраствори́вся неслиянно, угль горящ показа́л еси́ нам Божества́, / попаляющ у́бо грехи, ду́ши же просвеща́ющ, на Фаво́рстей горе́, / Моисе́я со Илие́ю, учеников же стареи́шин удивил еси́.

Песнь 6

Ирмо́с: О чисти мя, Спа́се,/ мно́га бо беззакония моя, /и из глубины зол возведи, молюся, /к Тебе́ бо возопих, и услыши мя,/ Бо́же спасе́ния моего.

Я ко ве́лие и страшное узре́ся виде́ние днесь: / с небесе́ у́бо чу́вственное, от земли́ же несравне́нное / облиста́ Солнце правды мысленное на горе́ Фаво́рстей.

П ре́йде у́бо сень законная, изнемогшая, / прии́де же яве Христос и́стина,— Моисе́й возопи́, / на Фаворе видев Твое́ Божество.

С толп огненный—Христа́ преобразу́ющася, / о́блак же—яве благода́ть Ду́ха, осенившую на Фаворе,/ предсказа́ша явле́ннейше.

Конда́к, глас 7. Самогла́сен:

На горе́ преобрази́лся еси́,/ и я́коже вмеща́ху ученицы Твои́, / сла́ву Твою́, Христе́ Бо́же, ви́деша, / да егда́ Тя у́зрят распина́ема, / страда́ние у́бо уразуме́ют вольное, / ми́рови же пропове́дят, / я́ко Ты еси́ вои́стинну Отчее сияние.

И́кос:

В оста́ните, лени́вии, и́же всегда́ ни́зу пони́кшии в зе́млю души́ моеи́ помыслы, / возми́теся и возвыситеся на высоту́ Боже́ственнаго восхождения./ Притеце́м к Петру́ и к Зеведе́евым/ и вку́пе со о́неми Фаворскую го́ру достигнем, / да ви́дим с ними сла́ву Бо́га на́шего, глас же услышим, / его́же свыше слышаша и пропове́даша о́тчее сияние.

Песнь 7

Ирмо́с: о́троцы евре́йстии в пещи/ попра́ша пламень дерзнове́нно/ и на ро́су огнь преложи́ша, вопиюще:/ благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Н ыне ви́дена быша апостолом неви́димая Божества́ во пло́ти,/ на горе́ Фаво́рстей облиста́вша, вопиющим:/ благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Ужасо́шася стра́хом, уди́вльшеся благоле́пию Боже́ственнаго Ца́рства, / на горе́ Фаво́рстей апо́столи, вопиюще: / благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Ныне неуслышанная услышана быша: / без отца́ бо Сын от Де́вы Оте́ческим гла́сом сла́вно свиде́тельствуется, / я́ко Бог и Челове́к То́йже во ве́ки.

Положе́нием не был еси́ Вышняго, существом же Сын возлюблен,/ прежде Сый, нам прибли́жился еси́ непреложно: / благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Песнь 8

Ирмо́с: Седмери́цею пещь/ халдеи́ский мучитель / Богочести́вым неи́стовно разжже́, / силою же лучшею спасе́ны, сия видев, / Творцу и Изба́вителю вопияше:/ о́троцы, благослови́те,/ свяще́нницы, воспои́те,/ людие, превозноси́те во вся ве́ки.

Услышавше, Владыко, от Отца́ свиде́тельствуема, / и я́ко челове́ческа тверде́йша зра́ка зре́ти лица́ Твоего́ блистания не терпяще, / Твои ученицы на зе́млю ниц па́даху, со стра́хом поюще:/ свяще́нницы, благослови́те, людие, превозноси́те во вся ве́ки.

Ца́рствующим еси́ Царь прекра́сен и и́же всюду владящим Господь си́лен, / Блажен и во све́те живый непристу́пнем, / Ему́же ученицы уди́вльшеся, Моисеи́ же и Илия вопияху: / о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспои́те, / людие, превозноси́те во вся ве́ки.

Я́ко Не́бом владу́щему, и земле́ю господствующему,/ и над преисподними область имущему, Христе́, предста́ша Ти: / от земли́ у́бо—апо́столи, я́ко с Небесе́ же — Фесви́тянин Илия,/ Моисе́й же—от ме́ртвых, поюще согла́сно:/ людие, превозноси́те во вся ве́ки.

Уныние ражда́ющия печа́ли на земли́ оста́виша апостолов избра́ннии, Человеколюбче,/ я́ко Тебе́ после́доваша, ко и́же от земли́ преложе́нию Боже́ственнаго жития. / Те́мже и, по достоянию Твоего́ Богоявле́ния улучи́вше, пояху:/ людие, превозноси́те Его́ во ве́ки.

Песнь 9

Ирмо́с: Устраши́ся всяк слух/ неизрече́нна Божия снизхожде́ния, / я́ко Вышний волею сни́де да́же и до пло́ти,/ от деви́ческаго чре́ва быв Челове́к./ Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Да Твое пока́жеши яве неизреченное второе снитие, / я́ко да Вышний Бог яви́шися, / стоя посреде́ бого́в, апостол на Фаворе, / Моисе́я же и Илию, неизрече́нно осиял еси́./ Те́мже вси Тя, Христе́, велича́ем.

Прииди́те, Мне покори́теся, людие, возше́дше на го́ру святую пренебе́сную, / невеще́ственно станем во гра́де Жива́го Бо́га/ и узрим мысленно Божество невеще́ственное, / Отца́ и Духа, в Сыне Единоро́днем облиста́ющее.

Привле́кл еси́ любо́вию мя, Спа́се, / и премени́л еси́ Боже́ственным Твои́м жела́нием,/ но попали огне́м невеще́ственным грехи́ моя/ и насытитися Твое́й пи́щи сподо́би,/ да, обое́ игра́я , величаю, Бла́же, величия Твоя́.

Светилен:

Све́те неизменный, Слове, Све́та Отца́ нерожде́нна, в явле́ннем све́те Твое́м, / днесь на Фаворе Свет ви́дехом Отца́, Свет и Духа, / Све́том наставляющаго всю тварь.

xn----7sbahbba0chrecjllhdbcuymu3s.xn--p1ai

Канон Преображению Господню Глас 4-й

Ирмос: Лицы израильтестии невлажными стопами, понт Чермный и влажную глубину прогнавше, всадники тристаты враги видяще в ней погружены, с веселием пояху: поим Богу нашему, яко прославися.

Припев: Слава, Господи, святому Преображению Твоему.

Глаголы животныя другом Христос, и о Божественнем наказуя Царствии, рече: во мне Отца познайте, светом яко облистая неприступным, в радости поюще: поим Богу нашему, яко прославися (Дважды).

Слава: Силою язык облечетеся, друзи ученицы, чудни же будете в богатстве их, яко славы наполнитеся: яко явлюся светлее солнца, облистая в радости поющих: поим Богу нашему, яко прославися.

И ныне: Днесь Христос на горе Фаворстей, просияв ясно Божественною зарею, якоже обещася, учеником обнажи зрак; светоносныя же наполнившеся Божественныя зари, в радости пояху: поим Богу нашему, яко прославися.

Песнь 3

Ирмос: Лук сильных изнеможе, и немощствующии препоясашася силою: сего ради утвердися в Господе сердце мое.

Слава, Господи, святому Преображению Твоему.

 Во всего Адама облекся Христе, очерневшее изменив просветил еси древле естество, и изменением зрака Твоего богосоделал еси (Дважды).

Слава: Столпом огнезрачным, и облаком древле, Иже в пустыне Израиля ведый, днесь на горе Фаворстей неизреченно во свете Христос просия.

И ныне: Столпом огнезрачным... (Повторить предыдущий тропарь).

Господи, помилуй. (Трижды) Слава и ныне.

Седален, глас 4-й

На горе Фаворстей преобразился еси Иисусе, посреде Илии и Моисеа премудрых, со Иаковом, и Петром, и Иоанном. Петр же сопребывая, сия Тебе глаголаше: добро зде есть сотворити три сени, едину Моисею, и едину Илии и едину Тебе, Владыце Христу. Иже тогда свет Твой сим возсиявый, просвети души наша.

Песнь 4

Ирмос: Услышах славное смотрение Твое, Христе Боже, яко родился еси от Девы, да от лести избавиши зовущия: слава силе Твоей, Господи.

Слава, Господи, святому Преображению Твоему.

Закон в Синаи писанием воображая, Христе Боже, во облаце, и огни, и мраце, и в вихре явился еси носимь: слава силе Твоей, Господи.

Слава, Господи, святому Преображению Твоему.

Да увериши славное строение Твое, Христе Боже, яко Сый прежде век, и Тойже на облаце восхождение положивый, на Фаворе неизреченно просиял еси.

Слава: Соглаголюще предстояху раболепно Teбе, Владыце Христу, к нимже парою огня и мрака, и тонким хладом беседовал еси. Слава силе Твоей, Господи.

И ныне: Возвещаху славное Креста ради Твоего, на Фавор пришедше, иже во огни Тя и купине древле предвидевый Моисей, и взятый на колеснице огненней Илиа, Христе.

Песнь 5

Ирмос: От Света пресекий первородный свет, яко во свете дела поют Тя, Христе, Содетеля, во свете Твоем пути наша направи.

Слава, Господи, святому Преображению Твоему.

Пред лицем Твоим горы уклонишася; свет бо и пред ногами, неботечныя лучи, Христе, Солнца прииде, зрак землен яко прияти благоволил еси.

Слава, Господи, святому Преображению Твоему.

Се Спас, вопияху Моисей и Илиа, учеником на горе святей Фаворстей оглашаемым, Христос, Егоже древле провозвестихом Сущаго Бога.

Слава: Неизменное естество, человеческому примешся, обильно невещественнаго Божества свет, изобнажив апостолом, неизреченно возсия.

И ныне: Тя, Присносущное Сияние, во Отечестей славе, ученицы яко видевше возсиявша, Христе, Тебе вопияху: во свете Твоем пути наша направи.

 Песнь 6

Ирмос: Внегда скорбети ми, возопих ко Господу, и услыша мя Бог спасения моего.

Слава, Господи, святому Преображению Твоему.

Сияние паче солнца, свет яснейший, Спас просияв на Фаворе, нас просветил есть (Дважды).

Слава: Возшед на гору Фаворскую, преобразился еси Христе, и лесть всю омрачив, нас просветил еси.

И ныне: Тя Бога познавше славнии апостоли, на Фаворе же, Христе, удивльшеся, колена преклониша.

Кондак, глас 7-й

На горе преобразился еси, и якоже вмещаху ученицы Твои, славу Твою, Христе Боже, видеша: да егда Тя узрят распинаема, страдание убо уразумеют вольное, мирови же проповедят, яко Ты еси воистинну Отчее Сияние.

Икос

Востаните, ленивии, иже всегда низу поникшии в землю, души моея помыслы, возмитеся и возвыситеся на высоту Божественнаго восхождения. Притецем к Петру и к Зеведеевым, и вкупе с ними Фаворскую гору достигнем, да видим с ними славу Бога нашего, глас же услышим, егоже свыше слышаша, и проповедаша Отчее Сияние.

Песнь 7

Ирмос: Авраамстии иногда в Вавилоне отроцы пещный пламень попраша, песньми взывающе: отец наших Боже, благословен еси.

Слава, Господи, святому Преображению Твоему.

Облиставшеся светом неприступныя славы, на Фаворстей горе апостоли Христу вопияху: отец наших Боже, благословен еси.

Слава, Господи, святому Преображению Твоему.

Сиянием Божественнаго шума и росодательным облаком, Христе, и зарею Твоею наслаждаеми апостоли пояху: отец наших Боже, благословен еси.

Слава: В неприступном свете, яко виде Тя Петр, на Фаворстей горе облиставша, Христе, возопи: отец наших Боже, благословен еси.

И ныне: С Начальником жизни Христом суще, дети Зеведеевы, яко испусти зрака свет, возгремеша: отец наших Боже, благословен еси.

Песнь 8

Ирмос: В Вавилоне отроцы Божественною распаляеми ревностию, мучителя и пламене прещение мужески попраша, и, посреде огня ввержени, орошаеми пояху: благословите вся дела Господня Господа.

Слава, Господи, святому Преображению Твоему.

Мановением вся носяй, ногами пречистыми на гору взыде Фаворскую Христос, на нейже паче солнечныя лучи облиста Лицем, иже закону старейшия и благодати, показа поющия: благословите вся дела Господня Господа.

Слава, Господи, святому Преображению Твоему.

Неприступною славою, на горе явлься неизреченно Фаворстей, неодержимый и незаходимый свет, Отчее Сияние, тварь уяснив, человеки обожи поющия: благословите вся дела Господня Господа.

Слава, Господи, святому Преображению Твоему.

Священнолепно стояще Моисей же и Илиа на горе Фаворе, Божественныя начертание ясно Ипостаси видевше, Христа, во Отечестей облиставша славе, воспеваху: благословите вся дела Господня Господа.

Слава: Иже во зраце Божественнаго ради явления, лице прославися иногда Моисеово: Христос же яко ризою светом и славою одевается. Света бо самодетелен Сый, озаряет поющия: благословите вся дела Господня Господа.

И ныне: От светородна облака, Христа ученицы объята зряще на Фаворе, и ницы на землю падше, ум просвещше, со Отцем Сего пояху и Духом: благословите вся дела Господня Господа.

Песнь 9

Ирмос: Рождество Твое нетленно явися: Бог из боку Твоею пройде, яко плотоносец явися на земли, и с человеки поживе. Тя, Богородице, тем вси величаем.

Слава, Господи, святому Преображению Твоему.

Ужасни новым светолитием внезапу ученицы освещшеся, друг друга зряху, удивльшеся же, и к земли преклоньшеся, Тебе, Владыце всех, поклонишася.

Слава, Господи, святому Преображению Твоему.

Шум из облака посылашеся богогласен, извествуя чудо: Отец бо светов, Сей есть Сын Мой Возлюбленный, апостолом вопияше, Того послушайте.

Слава: Новая видевше и преславная, глас Отеческий внушивше, на Фаворе Словесе слуги, изображение Первообразнаго, Сей есть, вопияху, Спас наш.

И ныне: Образе непременный Сущаго, недвижиме печать неизменна, Сыне, Слове, Мудросте и мышце, деснице, Вышняго сило, Тя воспеваем со Отцем же и Духом.

Светилен

Свете неизменный Слове, Света Отца нерожденна, в явлением свете Твоем, днесь на Фаворе свет видехом Отца, свет и Духа, светом наставляющего всю тварь.

xn----7sbahbba0chrecjllhdbcuymu3s.xn--p1ai

Канон Преображению Господню

Песнь 1

Ирмос: Лицы израильтестии невлажными стопами, понт Чермный и влажную глубину прогнавше, всадники тристаты враги видяще в ней погружены, с веселием пояху: поим Богу нашему, яко прославися.

Припев: Слава, Господи, святому Преображению Твоему.

Глаголы животныя другом Христос, и о Божественнем наказуя Царствии, рече: во мне Отца познайте, светом яко облистая неприступным, в радости поюще: поим Богу нашему, яко прославися. (Дважды).

Слава: Силою язык облечетеся, друзи ученицы, чудни же будете в богатстве их, яко славы наполнитеся: яко явлюся светлее солнца, облистая в радости поющих: поим Богу нашему, яко прославися.

И ныне: Днесь Христос на горе Фаворстей, просияв ясно Божественною зарею, якоже обещася, учеником обнажи зрак; светоносныя же наполнившеся Божественныя зари, в радости пояху: поим Богу нашему, яко прославися.

Песнь 3

Ирмос: Лук сильных изнеможе, и немощствующии препоясашася силою: сего ради утвердися в Господе сердце мое.

Слава, Господи, святому Преображению Твоему.

Во всего Адама облекся Христе, очерневшее изменив просветил еси древле естество, и изменением зрака Твоего богосоделал еси. (Дважды).

Слава: Столпом огнезрачным, и облаком древле, Иже в пустыне Израиля ведый, днесь на горе Фаворстей неизреченно во свете Христос просия.

И ныне: Столпом огнезрачным… (Повторить предыдущий тропарь). Господи, помилуй. (Трижды) Слава и ныне.

Седален, глас 4-й

На горе Фаворстей преобразился еси Иисусе, посреде Илии и Моисеа премудрых, со Иаковом, и Петром, и Иоанном. Петр же сопребывая, сия Тебе глаголаше: добро зде есть сотворити три сени, едину Моисею, и едину Илии и едину Тебе, Владыце Христу. Иже тогда свет Твой сим возсиявый, просвети души наша.

Песнь 4

Ирмос: Услышах славное смотрение Твое, Христе Боже, яко родился еси от Девы, да от лести избавиши зовущия: слава силе Твоей, Господи.

Слава, Господи, святому Преображению Твоему.

Закон в Синаи писанием воображая, Христе Боже, во облаце, и огни, и мраце, и в вихре явился еси носимь: слава силе Твоей, Господи.

Слава, Господи, святому Преображению Твоему.

Да увериши славное строение Твое, Христе Боже, яко Сый прежде век, и Тойже на облаце восхождение положивый, на Фаворе неизреченно просиял еси.

Слава: Соглаголюще предстояху раболепно Teбе, Владыце Христу, к нимже парою огня и мрака, и тонким хладом беседовал еси. Слава силе Твоей, Господи.

И ныне: Возвещаху славное Креста ради Твоего, на Фавор пришедше, иже во огни Тя и купине древле предвидевый Моисей, и взятый на колеснице огненней Илиа, Христе.

Песнь 5

Ирмос: От Света пресекий первородный свет, яко во свете дела поют Тя, Христе, Содетеля, во свете Твоем пути наша направи.

Слава, Господи, святому Преображению Твоему.

Пред лицем Твоим горы уклонишася; свет бо и пред ногами, неботечныя лучи, Христе, Солнца прииде, зрак землен яко прияти благоволил еси.

Слава, Господи, святому Преображению Твоему.

Се Спас, вопияху Моисей и Илиа, учеником на горе святей Фаворстей оглашаемым, Христос, Егоже древле провозвестихом Сущаго Бога.

Слава: Неизменное естество, человеческому примешся, обильно невещественнаго Божества свет, изобнажив апостолом, неизреченно возсия.

И ныне: Тя, Присносущное Сияние, во Отечестей славе, ученицы яко видевше возсиявша, Христе, Тебе вопияху: во свете Твоем пути наша направи.

Песнь 6

Ирмос: Внегда скорбети ми, возопих ко Господу, и услыша мя Бог спасения моего.

Слава, Господи, святому Преображению Твоему.

Сияние паче солнца, свет яснейший, Спас просияв на Фаворе, нас просветил есть. (Дважды).

Слава: Возшед на гору Фаворскую, преобразился еси Христе, и лесть всю омрачив, нас просветил еси.

И ныне: Тя Бога познавше славнии апостоли, на Фаворе же, Христе, удивльшеся, колена преклониша.

Кондак, глас 7-й

На горе преобразился еси, и якоже вмещаху ученицы Твои, славу Твою, Христе Боже, видеша: да егда Тя узрят распинаема, страдание убо уразумеют вольное, мирови же проповедят, яко Ты еси воистинну Отчее Сияние.

Икос

Востаните, ленивии, иже всегда низу поникшии в землю, души моея помыслы, возмитеся и возвыситеся на высоту Божественнаго восхождения. Притецем к Петру и к Зеведеевым, и вкупе с ними Фаворскую гору достигнем, да видим с ними славу Бога нашего, глас же услышим, егоже свыше слышаша, и проповедаша Отчее Сияние.

Песнь 7

Ирмос: Авраамстии иногда в Вавилоне отроцы пещный пламень попраша, песньми взывающе: отец наших Боже, благословен еси.

Слава, Господи, святому Преображению Твоему.

Облиставшеся светом неприступныя славы, на Фаворстей горе апостоли Христу вопияху: отец наших Боже, благословен еси.

Слава, Господи, святому Преображению Твоему.

Сиянием Божественнаго шума и росодательным облаком, Христе, и зарею Твоею наслаждаеми апостоли пояху: отец наших Боже, благословен еси.

Слава: В неприступном свете, яко виде Тя Петр, на Фаворстей горе облиставша, Христе, возопи: отец наших Боже, благословен еси.

И ныне: С Начальником жизни Христом суще, дети Зеведеевы, яко испусти зрака свет, возгремеша: отец наших Боже, благословен еси.

Песнь 8

Ирмос: В Вавилоне отроцы Божественною распаляеми ревностию, мучителя и пламене прещение мужески попраша, и, посреде огня ввержени, орошаеми пояху: благословите вся дела Господня Господа.

Слава, Господи, святому Преображению Твоему.

Мановением вся носяй, ногами пречистыми на гору взыде Фаворскую Христос, на нейже паче солнечныя лучи облиста Лицем, иже закону старейшия и благодати, показа поющия: благословите вся дела Господня Господа.

Слава, Господи, святому Преображению Твоему.

Неприступною славою, на горе явлься неизреченно Фаворстей, неодержимый и незаходимый свет, Отчее Сияние, тварь уяснив, человеки обожи поющия: благословите вся дела Господня Господа.

Слава, Господи, святому Преображению Твоему.

Священнолепно стояще Моисей же и Илиа на горе Фаворе, Божественныя начертание ясно Ипостаси видевше, Христа, во Отечестей облиставша славе, воспеваху: благословите вся дела Господня Господа.

Слава: Иже во зраце Божественнаго ради явления, лице прославися иногда Моисеово: Христос же яко ризою светом и славою одевается. Света бо самодетелен Сый, озаряет поющия: благословите вся дела Господня Господа.

И ныне: От светородна облака, Христа ученицы объята зряще на Фаворе, и ницы на землю падше, ум просвещше, со Отцем Сего пояху и Духом: благословите вся дела Господня Господа.

Песнь 9

Ирмос: Рождество Твое нетленно явися: Бог из боку Твоею пройде, яко плотоносец явися на земли, и с человеки поживе. Тя, Богородице, тем вси величаем.

Слава, Господи, святому Преображению Твоему.

Ужасни новым светолитием внезапу ученицы освещшеся, друг друга зряху, удивльшеся же, и к земли преклоньшеся, Тебе, Владыце всех, поклонишася.

Слава, Господи, святому Преображению Твоему.

Шум из облака посылашеся богогласен, извествуя чудо: Отец бо светов, Сей есть Сын Мой Возлюбленный, апостолом вопияше, Того послушайте.

Слава: Новая видевше и преславная, глас Отеческий внушивше, на Фаворе Словесе слуги, изображение Первообразнаго, Сей есть, вопияху, Спас наш.

И ныне: Образе непременный Сущаго, недвижиме печать неизменна, Сыне, Слове, Мудросте и мышце, деснице, Вышняго сило, Тя воспеваем со Отцем же и Духом.

Светилен

Свете неизменный Слове, Света Отца нерожденна, в явлением свете Твоем, днесь на Фаворе свет видехом Отца, свет и Духа, светом наставляющего всю тварь.

См. Молитвы Преображению Господню

См. Акафист Преображению Господню

См. О Преображении Господнем

xram-orbeli.ru


Смотрите также




Copyright © Общество Русской Народной Культуры

Содержание, карта сайта.